Trainingsschema

Fitheidsniveau 6

Bekijk hier wat je tijdens de fysieke keuring moet kunnen. Hierop kun je je met onderstaand trainingsschema in 6 weken voorbereiden.

Waarom moet ik dit trainingsschema volgen?

Week van
    Er is iets verkeerd gegaan bij het ophalen van het trainingsschema.

    Waarom moet ik dit trainingsschema volgen?

    Als militair moet je over een goede fysieke conditie beschikken. Tijdens de fysieke keuring testen we dit. Deze keuring is niet voor iedereen even zwaar. In elke vacature vind je een bepaald fitheidsniveau. Om je optimaal voor te bereiden op de fysieke keuring hebben we per fitheidsniveau gerichte trainingsschema’s ontwikkeld. Kies je niveau, bekijk de trainingsschema’s en start vandaag nog met trainen!

    Fitheidsniveau 6

    • 04:06
    Video afspelen

    Tijdens de keuring moet je het volgende kunnen:

    • 20 minuten lopen met een rugzak van 25 kilo, 20 minuten met een rugzak van 35 kilo en vervolgens 8 minuten met een rugzak van 45 kilo.
    • Munitiekist van 20 kilo optillen, 25 meter dragen en vervolgens neerzetten op de tiltafel. Dit doe je 10 keer. Vervolgens doe je dit 10 keer met een munitiekist van 30 kilo, en 5 keer met één van 40 kilo.
    • 2700 meter hardlopen in 12 minuten.
    • 120 seconden draaibeweging maken met een bal.
    • Klimmen en klauteren: bewegelijkheid en hoogtevrees testen.
    • 5 verschillende houdingen aannemen: hurkzit + 4 verschillende schiethoudingen (staand, knielend links, knielend rechts en liggend). 
    • Werken boven schouderhoogte: gedurende 60 seconden boven schouderhoogte een steekgewicht verplaatsen en 60 seconden aan vleugelmoeren draaien.